Stappenplan Nagaan Kredietwaardigheid Nieuwe Klant

Debiteurenbeheer

Interesse in deze en overige Tools?

Meld u aan als gebruiker en krijgt onbeperkt toegang tot deze financiële portal.

Een goede kredietwaardigheid bij uw klanten is essentieel voor uw bedrijf. Natuurlijk bent u blij met elke nieuwe klant. Maar u wilt zekerheid. Wat zijn de mogelijkheden om achter de kredietwaardigheid van klanten te komen? En wat zijn de voorwaarden om als startende ondernemer zelf een gedegen reputatie op te bouwen?

Debiteurenbeheer
Allereerst kunt u ervoor zorgen dat uw debiteurenbeheer op orde is. Debiteurenbeheer is een belangrijk aspect van uw bedrijf. Zorg voor een overzichtelijke administratie, tijdig versturen van facturen en actie ondernemen wanneer klanten zich niet aan de gestelde betalingstermijn houden.

Wanbetalers
Als startende ondernemer of ZZP’er ga je er normaal gesproken vanuit dat de facturen, die je na het afronden van een opdracht naar klanten of opdrachtgevers hebt gestuurd, binnen de gestelde termijn worden betaald. Uit onderzoek blijkt dat ca. zestig procent van de ondernemers te maken krijgt met wanbetalers. Met ca. een kwart van de faillissementen in het mkb als gevolg.

Stappenplan Nagaan Kredietwaardigheid Nieuwe Klant
Volledige zekerheid bestaat nooit maar u kunt wel het een en ander doen om meer zekerheid over de kredietwaardigheid van uw nieuwe klant te krijgen.
Dit in het besloten gedeelte aangeboden stappenplan gaat in op preventieve maatregelen om de kredietwaardigheid van een klant te checken. Voorzien van vele handige tips.

Dit deel is afgeschermd

Word een betalende gebruiker en krijg direct toegang!

Interesse in deze en overige Tools?

Meld u aan als gebruiker en krijgt onbeperkt toegang tot deze financiële portal.

Item added to cart.
0 items - 0,00